Znaki, da niste fit

Če so vaši dnevi tek na delo in z dela, čiščenje hiše, skrb za družino in morda nekaj časa s prijatelji, je precej lahko dobiti občutek, da ni časa za vadbo. Tudi če si lahko privoščite čas za telovadnico, vam bo ideja, da boste postali prepoteni, da vas bodo pekle mišice, še morda bolj odvratna in boste samo želeli zdrsniti v blazine na kavču. V obeh primerih obstaja velika verjetnost, da ste ne-fit, telesno zelo nepripravljeni, morda celo tako zelo, da s težavo opravite celo najpreprostejše teste telesne pripravljenosti. Spodaj je sedem znakov, ki vam bodo dali misliti in vam dvignili raven dnevne aktivnosti. Tukaj je torej sedem znakov, da vaše telo nima nobene kondicije in moči.

1. Ne morete narediti sklec, ki so dobro merilo telesne pripravljenosti.

Sklece so odličen test vaše telesne pripravljenosti, saj z njimi uporabljate mišice hrbta, ramen, rok in jedra. Za popolno potiskanje navzgor, se prepričajte, da se spustite s svojimi rokami, ki so v bližini telesa vsaj na kot 90 stopinj, preden se potisnete nazaj. To je težka vaja, toda vsak, ki je fizično sposoben, mora narediti vsaj par sklec na prstih. Na spletu se dobi grafikon, ki prikazuje povprečje za moške in ženske različnih starosti. Čeprav je veliko variacij, bi moral biti kdorkoli, mlajši od 50 let, sposoben narediti najmanj pet do deset sklec, da bi ga lahko šteli kot fizično pripravljenega.

Če se trudite izvesti samo eno skleco (in ne skrbite, niste sami) in je ne zmorete, je popolnoma v redu, da začnete s koleni na tleh.

2. Traja zelo dolgo časa, da vam srčni utrip pade iz visoke na normalno raven

Ko ste telesno pripravljeni in telesno vadite, srce hitreje utripa, da bi organum in mišicam po vsem telesu dostvil potreben kisik. Vaš srčni utrip je lahko med 140 in 190 utripov na minuto, odvisno od vaše starosti, ko se precej napnete. Ko prenehate, se bo vaš srčni utrip zmanjšal za približno 20 utripov na minuto, dokler se ne vrne na normalno raven, pravi Livestrong.com. Toda, če ste fizično nepripravljeni, lahko traja veliko dlje. Če ste fit, bo vaš srčni utrip padal veliko hitreje.

3. Preveč vas je okoli, khm, pasu.

Po podatkih Nacionalne srčne fundacije v Avstraliji, morate preveriti obseg pasu, da vidite, ali imate prekomerno telesno maščobo okrog sredine telesa, oziroma okoli trebuha.

Svoj pas lahko izmerite tako, da najprej merite od zgornjega dela kolka do dna reber. Vdihnite, kot ponavadi, da ne boste zadrževali sape, nato pa merilni trak postavite med tema dvema točkama. Zavijte merilni trak okoli pasu in si oglejte to meritev. WebMD pravi, da morajo imeti moški obseg ne več kot 1 meter, ženske pa ne smejo preseči 88 centimetrov.

4. Postanete zelo zadihani celo ob hoji po stopnicah

Celo najbolj izkušeni športniki se bodo počutili, da njihovo telo potrebuje več kisika, ko se vzpenjajo po stopnicah, tako da, če se ujamete malce zasopli, ko se sprehajate po strmem nagibu, je to normalno. Vendar, če ugotovite, da se resnično utrudite, ko pridete do tretje stopnice, ste verjetno zunaj forme in bi lahko uvedli kakšno kardiovaskularno dejavnost.

Kardio je težak, in če niste v formi, se vam morda zdi nemogoče neprestano hoditi po stopnicah, dvigalo je vaša odrešitev. Počasi začnite z vadbo srca in ožilja, da se bo vaše telo lahko navadilo in prilagodilo. Razporedite pet 30-minutnih lahkih kardio treningov, kot so živahni sprehodi vsak teden. Izberite vaje z nizkimi utežmi in nizkim uporom. Verjemite, hoja po stopnicah kmalu ne bo več problem.

5. Imate veliko potrebo po sladkorju

Več vadbe bi lahko vplivalo na hrano, ki jo želite. Čeprav morda mislite, da bi vaše telo takoj po vadbi hrepenelo po hrani, je bila opravljena študija na 30 mlajših odraslih, ki so se redno ukvarjali s športom in ugotovili so, da po intenzivni vadbi ni nekeka interesa po hrani. Študija je pokazala tudi, da bodo tisti, ki so premalo telesno dejavni, bolj verjetno hrepeneli po sladkih stvareh.

Če ste odkrili, da so želje po sladkorju velike in se ves dan odpravljate v shrambo po prigrizke, potem je to lahko povezano s tem, kako fit ste. Redno vadite in verjetno boste opazili zmanjšanje apetita in manj želje po sladkarijah.

6. Konstantno ste utrujeni

Lahko kdaj pa kdaj obiščete telovadnico, vidite ljudi na tekaških aparatih in si mislite, kako morajo tisti, ki porabijo največ energije, ob konca dneva počutiti izčrpani. Vendar temu ni tako. Po mnenju ameriškega sveta za vadbo je redno opravljanje športnih dejavnosti ključno za vztrajnost in energijo. Seveda se boste počutili bolj budni, če boste našli čas za fizično aktivnost, tudi če se boste lahko zadvoljili samo s hitrim sprehodom.

7. Imate visok srčni utrip tudi ko počivate

Čeprav je za zdravje pomembno, da naredite nekaj aerobnih vaj na teden, mora biti vaš srčni utrip med počitkom bistveno počasnejši. Klinika Mayo pojasnjuje nižjo srčno frekvenco, kar ponavadi pomeni, da je vaše srce močnejše in ste bolj fit. Če se počutite, da vaše srce ves čas dirka, lahko to pomeni, da ste precej telesno nepripravljeni.

Normalna srčna frekvenca za odraslo osebo, kot pravi klinika, mora biti med 60 in 100 utripov na minuto. Preverite svoj utrip tako, da svoj kazalec in sredinec položite na stran vratu pod vašo čeljustjo in preštejte utripe na minuto. Za športnike je ta številka verjetno nižja, vendar ne sme preseči 100 utripov na minuto za vsakega posameznika. Za to, da znižate vaš utrip med počitkom, boste morali opraviti več kardio vadb.